zondag 14 juni 2020

Accordeon fold kaart


Voor vaderdag heb ik alvast een kaartje gemaakt namens mijn dochter. Deze mag mooi gaan staan te pronken op de werkplek van papa. De basis is gemaakt met één 12"sheet welke steeds ruimer wordt gerild. Ik heb veel verschillende sets gebruikt voor deze kaart. 

Het achterliggende idee kwam namelijk vanuit de maandchallenge van het SU-per Team en de opdracht was: maak een kaartje en gebruik GEEN wit. Dat was voor mij een flinke uitdaging want mijn sentiments stempel ik graag op wit om ze goed eruit te laten springen. Voor nu heb ik gewoon inkt en embossingpoeder gebruikt. 

De gebruikte sets en materialen voor deze kaart zijn World of Good DSP, Bumblebee cardstock en lint, Early espresso inkt, Black embossing powder, Cinnamon Cider cardstock, Heartfelt, Prized Peony, Van alles wat en Tastefull Touches. 

Het ontwerp is simpel. Snijd van een 12" vel cardstock een strook van 5 1/2" hoog en ril deze op 1", 4 1/2" en 8".

Maak van het overgebleven deel een stuk van 11" lang en 5 1/2 hoog en ril deze op 2 1/2", 5" en 8". Vouw deze om en om en lijm de stukken via het 1" stukje aan elkaar met tape. Dan alle stukken aan de binnenzijde matten met designpapier (eventueel nog met een matchende kleur cardstock). Decoreren met labels welke voorzien zijn van een sentiment. Eventueel nog wat bijpassende stansjes of lint erin verwerken. De voorzijde en achterzijde voorzien van een lint om de kaart te sluiten en voila! Ik hoop dat jullie de set World of Good net zo mooi vinden als ik. Nu zonder de stempels en stansen en uitsluitend het DSP gebruikt.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten